Geplaatst op
Als werkgever ben je altijd op zoek naar de beste kandidaat voor de positie. Een werknemer die een passie en de juiste kennis en ervaring heeft kan jouw bedrijf naar een hoger niveau tillen, net zo goed als dat een slechte werknemer de kwaliteit en productiviteit naar beneden kan brengen. Maar hoe vind je als werkgever de juiste mensen? Online recruitment kan je hierbij helpen.
Vacaturemarketing
Zelf op zoek gaan naar werknemers kan erg tijdrovend zijn, gelukkig zijn er bedrijven die jou kunnen helpen met het vinden van de juiste kandidaat. Omdat tegenwoordig vrijwel alles online gebeurt is het belangrijk om potentiële werknemers aan te spreken via de juiste kanalen. Vacature marketing wil zeggen dat een recruiter het grootst haalbare netwerk gaat benaderen om mensen te zoeken door middel van vacatures. Hierbij kun je denken aan vacatures via social media, vacature zoekmachines en jobboards. Wat hier erg top aan is, is dat je mensen kunt bereiken die op zoek zijn naar een specifieke baan en jouw bedrijf vinden in plaats van dat jij hun vindt.
Employer branding
Employer branding is dan juist weer de anderzijdse methode. Hierbij focussen online recruitment bureaus op de werkgever. Hoe kun jij je als werkgever onderscheiden van andere werkgevers en waarom zouden mensen graag voor jouw organisatie werken? Het is hierbij belangrijk om de website, social media kanalen (zoals ook LinkedIN) en andere media kanalen dusdanig in te steken dat niet alleen potentiële klanten, maar ook potentiële werknemers warm worden van jouw diensten en producten. Een goed staaltje PR doet wonderen.
Eigen vacature pagina of website
Wat tegenwoordig steeds meer naar voren komt zijn de “werken bij” websites of pagina’s. Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om een portaal of pagina te wijden aan mensen die op zoek zijn naar vacatures bij de organisatie. Dit is een ideale manier om te laten weten aan werkzoekenden die de website benaderen welke posities nog niet vervuld zijn. Heel erg belangrijk om deze posities goed up-to-date te houden, zodat mensen niet continu solliciteren op banen die al vergeven zijn.
Bovengenoemde methodes van werknemers werven zijn van nu en kunnen de organisatie zeker helpen met het vinden van werknemers van kwaliteit.